Noodsituatie? Bel onze Alarmcentrale buitenland!
We hopen natuurlijk niet dat je te maken krijgt met één van de volgende situaties. Maar stel dat je ziek wordt in het buitenland, een ongeluk krijgt of andere hulp nodig hebt. Weet je dan wat je moet doen? Bel de Alarmcentrale. Hieronder lees je waarom dit zo belangrijk is.
Wat doet de Alarmcentrale?
Heb je een Promovendum reisverzekering? Dan staat onze Alarmcentrale buitenland voor je klaar met hulp en advies wanneer jij het nodig hebt. Bijvoorbeeld als je gewond bent geraakt bij een ongeluk. Of als je bij het overlijden van een familielid terug naar Nederland wilt. Bel dan altijd eerst onze Alarmcentrale. Ook bij andere noodsituaties!
Direct hulp nodig bij schade, verlies of diefstal?
Bel 0031 78 648 13 23
“Onze Alarmcentrale is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar voor advies en hulp.”
Medische kosten in het buitenland
Vanuit de basiszorgverzekering krijg je spoedeisende hulp in het buitenland vergoed tot het maximale tarief dat in Nederland gebruikelijk is. Zijn de kosten hoger? Dan is er een vergoeding vanuit een aanvullende zorgverzekering of onze reisverzekering met de extra module Medische kosten.
5 voorbeelden
1. Het beste ziekenhuis vinden
Krijg je onverhoopt te maken met een ongeluk of ziekte op vakantie? De Alarmcentrale kan je vertellen naar welk ziekenhuis of welke arts in de omgeving van jouw vakantiebestemming je het beste kunt gaan. Zo weet je zeker dat je in een betrouwbare, hygiënische omgeving terechtkomt waar de kwaliteit voor jou gegarandeerd is. Let op: voor sommige behandelingen is het zelfs verplicht om eerst toestemming te vragen via de Alarmcentrale.
2. Vervoer terug naar huis
Heb je (speciaal) vervoer nodig om na een ongeval snel weer richting Nederland te gaan? De Alarmcentrale kan dit voor jou regelen. Zo organiseren ze speciale gips- of parasolvluchten voor reizigers. Met de wintersportdekking is jouw gipsvlucht verzekerd. Een fijn idee!
3. Vertalen van jouw bijsluiter
Síntomas de fiebre, vomir, nausea... Weet je niet wat koortsverschijnselen, overgeven en misselijkheid betekenen in het Frans, Spaans of Italiaans? Geen paniek! De tolken van onze Alarmcentrale kunnen jou helpen bij het vertalen van de bijsluiter van jouw medicijn.
4. Ziektekosten afhandelen
Een ziekenhuisopname in het buitenland kan veel geld kosten. En helaas is een Nederlandse zorgverzekering niet overal voldoende om de kosten direct te dekken. Heb je de module Medische kosten meeverzekerd? Voorkom discussie met het ziekenhuis over een peperdure rekening. De Alarmcentrale kan voor jou bemiddelen als eventueel de extra kosten die niet vanuit de zorgverzekering worden vergoed direct betaald moeten worden.
5. Onverwachts eerder terug naar huis
Het kan gebeuren dat je de reis eerder moet afbreken. Bijvoorbeeld als er een familielid overleden is. Dan wil je zo snel mogelijk weer naar huis. Bel naar de Alarmcentrale en zij zullen samen met jou de terugkeer naar Nederland voor je regelen.
Dit doet de Alarmcentrale ook voor je:
- Je advies en hulp geven in je eigen taal.
- Het onderhouden van contact met jou als je ziek wordt in het buitenland.
- Familie in Nederland op de hoogte houden als dit nodig is.
- Helpen bij een opsporings- en/of reddingsactie.
- Zorgen voor een eventuele repatriëring (terughalen naar Nederland) bij ziekte, ongeval of zelfs overlijden.
“De Alarmcentrale werkt met lokale betrouwbare mensen en specialisten die de taal spreken."
Hulp en advies van specialisten
Benieuwd naar onze reisverzekering?
Deze informatiepagina is zorgvuldig samengesteld. Er kunnen echter geen rechten aan worden ontleend. Meer weten? Bekijk de uitgebreide voorwaarden.