Schade aan of in je huis: wat nu?
Schade in of aan je woning is vervelend. Om de afhandeling van woonschade zo goed mogelijk te regelen lees je wat we voor je kunnen doen. En ook wat jij kan doen. Om grotere schade bijvoorbeeld te voorkomen of de juiste informatie aan te leveren.
Spoed?
Kan je door schade niet meer veilig in jouw woning slapen of wonen? Of is er veel wateroverlast?
Bel dan onze Alarmcentrale 078 648 13 23 (24/7 bereikbaar).
Schade aan of in je huis: alle stappen uitgelegd
Wat te doen bij welke schade?
Waterschade
- Heb je waterschade? Kijk wat je kan doen om te voorkomen dat de schade groter wordt. Neem daarna contact met ons op om je schade te melden. We gaan je helpen.
- Heb je een gesprongen waterleiding? Draai dan eerst de hoofdkraan dicht en bel een loodgieter. Vaak kan een loodgieter als het eerste leed verhelpen.
Waterschade aan je huis en je spullen in huis kan zorgen voor veel ongemak en een flinke kostenpost. Denk bijvoorbeeld aan een kromgetrokken vloer nadat er een waterleiding is gesprongen. Waterschade aan de muren, een plafond. Maar ook je meubels of apparatuur in huis kunnen beschadigd zijn. Heb je jouw schade gemeld? Dan gaan we voor je slag. Als het nodig is, schakelen wij bijvoorbeeld een gespecialiseerd bedrijf in om de oorzaak van een lekkage te achterhalen. Meer weten over waterschade en lekkages?
Glasschade
Gebroken ruit? Of een barst in één van de ramen. Meld je schade eenvoudig online en we informeren je direct over de vervolgstappen. Goed om te weten: voor glasschade geldt een eigen risico van € 100.
Woon je in een koopappartement of huurhuis? De verhuurder of Vereniging van Eigenaren (VvE) heeft als het goed is een opstalverzekering afgesloten. Neem eerst contact op met de verhuurder of VvE om te kijken of de schade daar verzekerd is.
Brandschade
Is er een noodsituatie? Schakel eerst de hulpdiensten in en probeer de schade te beperken. Brand kan voor een hoop schade zorgen. En dan is het fijn om te weten dat we je helpen bij de financiële afhandeling van de schade.
Schade door inbraak of diefstal
Is er bij je thuis ingebroken en zijn er spullen meegenomen? Of is de deur geforceerd? Doe direct aangifte bij de politie. Hierna kan je de schade melden via Mijn Promovendum. Hier kan je aangeven wat er beschadigd is, gestolen is en later ook de politie-aangifte toevoegen.
Stormschade
We zien het steeds vaker, een flinke storm in Nederland. Een storm kan veel schade veroorzaken. Kan je niet meer in jouw woning slapen of wonen? Of is er veel wateroverlast? Bel dan onze Alarmcentrale 078 648 13 23 (24/7 bereikbaar). Geen spoed? Lees dan hier meer over stormschade.
Schade voor vallen of stoten
Stoot je thuis per ongeluk tegen de tafel en valt daardoor de vaas om? Of glipt je telefoon of tablet uit je handen terwijl je de trap oploopt. Kan gebeuren. Geen zorgen. Met een allrisk inboedelverzekering ben je verzekerd voor dit soort situatie. Goed om te weten: er geldt wel een eigen risico van € 200.
Meer informatie over woonschade
Huis onbewoonbaar
Is je huis onbewoonbaar geworden? We gaan je helpen. Lees hier voor meer informatie.
Wanneer welke waarde
Dagwaarde, nieuwwaarde, aankoopwaarde. Wat is het verschil en wanneer wordt welke waarde gebruikt? Hoe zit dat eigenlijk?
Eigenaars- of huurderbelang
Hoe zit dat nu met eigenaarsbelang of huurdersbelang? We leggen het uit.
Op deze pagina leggen we je zo duidelijk mogelijk uit hoe het zit. Samengevat en helder, zonder te veel poespas. Meer weten? Bekijk de voorwaarden van de woonhuis- en inboedelverzekering.