Mensen op de bank in woonkamer

Vragen inboedelverzekering

Je hebt een e-mail van ons gekregen met informatie over jouw inboedelverzekering. Op deze pagina vind je de antwoorden op alle meestgestelde vragen.

 

Ga direct naar vragen over:

Voorwaarden, premie of garantiebedrag

Overzicht wijzigingen voorwaarden

Weten wat er precies is gewijzigd?

 

Bekijk wijzigingen

 

Voorwaarden

Waarom zijn de voorwaarden gewijzigd? 

We hebben de voorwaarden aangepast zodat ze beter aansluiten bij de huidige tijd. Daarnaast zijn de voorwaarden duidelijker/specifieker omschreven, zodat ze toegankelijker zijn voor jou als klant.

Ik wil graag weten wat er precies wijzigt in mijn voorwaarden. Waar kan ik dit bekijken? 

We hebben per verzekering de wijzigingen voor je op een rij gezet. Bekijk de informatiepagina voor de inboedelverzekering.

Kan ik mijn inboedelverzekering opzeggen? 

Als je het niet eens bent met de wijziging, mag je je verzekering beëindigen. Dit kan binnen 30 dagen nadat je de e-mail van ons hebt gekregen. Belangrijk: je kunt je verzekering opzeggen vanaf de datum waarop de nieuwe voorwaarden ingaan. Laat je het na die 30 dagen weten? Dan kan het ook, maar heb je de gebruikelijke één maand opzegtermijn. Let wel goed op dat je op tijd ergens anders verzekerd bent.


We willen er in ieder geval alles aan doen om te zorgen dat jij met een glimlach vertrekt. Bel 078 648 13 87 voordat je overstapt. We helpen je graag! 

Blijf ik verzekerd als ik eerder een verzekering heb afgesloten met de opleidingseisen mbo 1-3?

Hebben we destijds jouw verzekeringsaanvraag geaccepteerd met de opleidingseis mbo niveau 1 – 3 van jou of van jouw partner? Dan blijf je verzekerd. Uiteraard blijft van toepassing dat je altijd een diploma van de hoogst afgeronde opleiding moet kunnen laten zien als we daarom vragen. 

Mijn partner en ik gaan uit elkaar. Blijf ik wel gewoon verzekerd met mbo 1-3? 

Dat ligt eraan. Heb je zelf een afgeronde mbo opleiding niveau 1-3, en is jouw verzekering geaccepteerd op basis van de hoogst afgeronde opleiding van jouw partner? Dan kan het zijn dat wij de verzekering moeten beëindigen. Bel 078 648 13 00 en we kijken mee naar jouw situatie. 

Premie

Waarom heb ik een nieuwe premie gekregen?

Net als andere verzekeraars, berekenen wij eens in de zoveel tijd jouw premie opnieuw. Dit doen we om de premie te laten aansluiten bij de schades die wij moeten uitkeren. Door inflatie worden spullen duurder. Daarnaast is bijvoorbeeld door thuiswerken het risico op schade aan jouw spullen in huis toegenomen. 

Wanneer wordt mijn nieuwe premie afgeschreven? 

Je nieuwe premie wordt vanaf 30 juni afgeschreven.

Mag mijn premie zomaar worden aangepast?

Ja, net als andere verzekeraars berekenen wij eens in de zoveel tijd opnieuw jouw premie. Dit gebeurt zodat de premies aansluiten bij de schades die wij moeten uitkeren. Het aanpassen van jouw premie kan vanaf de premievervaldatum. Deze vind je terug op jouw polisblad. Uiteraard is dit ook opgenomen in onze algemene voorwaarden.

Kan ik mijn inboedelverzekering opzeggen? 

Als je het niet eens bent met de wijziging, mag je je verzekering beëindigen. Dit kan binnen 30 dagen nadat je van ons de e-mail hebt ontvangen. Belangrijk: je kunt je verzekering opzeggen vanaf de datum waarop de premieverhoging ingaat. Laat je het na die 30 dagen weten? Dan kan het ook, maar heb je de gebruikelijke één maand opzegtermijn. Let wel goed op dat je op tijd ergens anders verzekerd bent.

 


We willen er in ieder geval alles aan doen om te zorgen dat jij met een glimlach vertrekt. Bel 078 648 13 87 voordat je overstapt. We helpen je graag! 

Garantiebedrag

Waarom wordt mijn garantiebedrag aangepast?

Heb je een verzekering met garantie tegen onderverzekering? Dan hebben wij jouw garantiebedrag aangepast van 150.000 naar 200.000 euro. Door inflatie worden spullen duurder. Om ervoor te zorgen dat jouw inboedel goed verzekerd blijft, passen we dit garantiebedrag aan. Zo voorkomen we dat je bij schade niet alles vergoed krijgt. Controleer zelf altijd nog wel of dit garantiebedrag voor jou voldoende is. 

 


Let op: je krijgt alleen garantie tegen onderverzekering als je jouw inboedelwaarde door ons laat berekenen. Heb jij zelf je inboedelwaarde aan ons doorgegeven? Dan heb je geen garantie op onderverzekering. Je vindt dit eenvoudig terug op jouw polisblad via mijn.promovendum.nl. En je kunt dit altijd door ons laten aanpassen. Bel hiervoor naar 078 6413 00. 

Kan ik mijn garantiebedrag ook verlagen? 

Nee, het garantiebedrag krijg je van ons wanneer wij jouw inboedelwaarde berekenen. Deze kun je niet zelf aanpassen. 

Hoe wordt mijn garantiebedrag berekend? 

Het garantiebedrag berekenen we op basis van de verzekeringsgegevens die wij hebben. Van jou en van heel veel andere verzekerden. 

Wat is het verschil tussen garantiebedrag en verzekerd bedrag of premiegrondslag?

De premiegrondslag is het bedrag waarover je premie betaalt. Je vindt dit bedrag terug op jouw polisblad. Wanneer je jouw inboedelwaarde door ons laat berekenen, bieden wij jou een premie tegen onderverzekering. Dit is een gegarandeerd bedrag tot 200.000 euro. Heb je zelf jouw inboedelwaarde doorgegeven? Dan ben je verzekerd tot dit bedrag en heb je geen garantie op onderverzekering. 

Contact

Chat Bel Mail