Vrouw in auto

Vragen woonhuisverzekering

Je hebt een e-mail van ons gekregen met informatie over jouw woonhuisverzekering. Op deze pagina vind je de antwoorden op alle meestgestelde vragen.

 

Ga direct naar vragen over:

Voorwaarden, premie of garantiebedrag

Overzicht wijzigingen voorwaarden

Weten wat er precies is gewijzigd?

 

Bekijk wijzigingen

 

Voorwaarden

Waarom zijn de voorwaarden gewijzigd? 

We hebben de voorwaarden aangepast zodat ze beter aansluiten bij de huidige tijd. Daarnaast zijn de voorwaarden duidelijker/specifieker omschreven, zodat ze toegankelijker zijn voor jou als klant.

Ik wil graag weten wat er precies wijzigt in mijn voorwaarden. Waar kan ik dit bekijken?

We hebben per voorwaarden de wijzigingen voor je op een rij gezet. Bekijk de informatiepagina's voor de woonhuisverzekering.

Blijf ik verzekerd als ik eerder een verzekering heb afgesloten met  de opleidingseis mbo 1-3?

Hebben we destijds jouw verzekeringsaanvraag geaccepteerd, met een andere opleidingseis (mbo niveau 1 - 3) van jou of jouw partner? Dan blijf je verzekerd. Uiteraard blijft van toepassing dat je altijd een diploma van de hoogst afgeronde opleiding moet kunnen overhandigen als we daarom vragen.

Mijn partner en ik gaan uit elkaar. Blijf ik wel gewoon verzekerd met mbo 1-3?

Dat ligt eraan. Heb je zelf een afgeronde mbo opleiding niveau 1-3, en is jouw verzekering geaccepteerd op basis van de hoogst afgeronde opleiding van jouw partner? Dan kan het zijn dat wij de verzekering moeten beëindigen. Bel 078 648 13 00 en we kijken mee naar jouw situatie. 

Kan ik mijn woonhuisverzekering opzeggen?

Ja dat mag. Als je het niet eens bent met de wijziging, mag je je contract beëindigen. Dit mag binnen 30 dagen nadat je de e-mail van ons hebt gekregen. Belangrijk: je kunt je verzekering opzeggen vanaf de datum waarop de nieuwe voorwaarden ingaan. Laat je het na die 30 dagen weten? Dan kan het ook, maar heb je de gebruikelijke één maand opzegtermijn. Let er wel goed op dat je op tijd ergens anders verzekerd bent.


We willen er in ieder geval alles aan doen om te zorgen dat jij met een glimlach vertrekt. Bel 078 648 13 87 voordat je overstapt. We helpen je graag! 
 

Premie

Waarom heb ik een nieuwe premie gekregen?

Net als andere verzekeraars, berekenen wij eens in de zoveel tijd jouw premie opnieuw. Dit doen we om de premie te laten aansluiten bij de schades die wij moeten uitkeren. Door inflatie worden grondstoffen, aannemerskosten en  bouwmaterialen duurder. Hierdoor moeten wij ook een hogere vergoeding uitkeren bij schade aan jouw huis. 

Wanneer wordt mijn nieuwe premie afgeschreven? 

Je nieuwe premie wordt vanaf 30 juni afgeschreven.

Mag mijn premie zomaar worden aangepast?

Ja, net als andere verzekeraars berekenen wij eens in de zoveel tijd opnieuw jouw premie. Dit gebeurt zodat de premies aansluiten bij de schades die wij moeten uitkeren. Het aanpassen van jouw premie kan vanaf de premievervaldatum. Deze vind je terug op jouw polisblad. Uiteraard is dit ook opgenomen in onze algemene voorwaarden.

Kan ik mijn woonhuisverzekering opzeggen? 

Ja dat mag. Als je het niet eens bent met de wijziging, mag je je contract beëindigen. Dit mag binnen 30 dagen nadat je de e-mail van ons hebt gekregen. Belangrijk: je kunt je verzekering opzeggen vanaf de datum waarop de nieuwe voorwaarden ingaan. Laat je het na die 30 dagen weten? Dan kan het ook, maar heb je de gebruikelijke één maand opzegtermijn. Let er wel goed op dat je op tijd ergens anders verzekerd bent.


We willen er in ieder geval alles aan doen om te zorgen dat jij met een glimlach vertrekt. Bel 078 648 13 87 voordat je overstapt. We helpen je graag! 

Garantiebedrag

Waarom wordt mijn garantiebedrag aangepast? 

Door inflatie worden materialen en bouwkosten duurder. Om ervoor te zorgen dat jouw huis goed verzekerd blijft, passen we het garantiebedrag aan. Het herbouwen van jouw huis is namelijk duurder geworden dan een aantal jaar geleden. Zo voorkomen we dat je bij schade niet alle kosten vergoed krijgt. Controleer altijd zelf of dit garantiebedrag voor jouw woonhuis nog voldoende is. 


Let op: je krijgt alleen garantie tegen onderverzekering alleen als je jouw herbouwwaarde door ons laat berekenen. Heb jij zelf de waarde aan ons doorgegeven? Dan heb je geen garantie op onderverzekering. Je vindt dit eenvoudig terug op jouw polisblad via mijn.promovendum.nl. En je kunt dit altijd door ons laten aanpassen.

Kan ik mijn garantiebedrag ook verlagen? 

Nee, het garantiebedrag krijg je van ons wanneer wij jouw inboedelwaarde berekenen. Deze kun je niet zelf aanpassen. 

Hoe wordt mijn garantiebedrag berekend? 

Het garantiebedrag berekenen we op basis van de verzekeringsgegevens die wij hebben. Van jou en van heel veel andere verzekerden. 

Wat is het verschil tussen garantiebedrag en verzekerd bedrag of premiegrondslag? 

De premiegrondslag is het bedrag waarover je premie betaalt. Je vindt dit bedrag terug op jouw polisblad. Wanneer je jouw woningwaarde door ons laat berekenen, bieden wij jou een premie tegen onderverzekering. Dit is een gegarandeerd bedrag tot 1 miljoen euro. Heb je zelf jouw woningwaarde doorgegeven? Dan ben je verzekerd tot dit bedrag en heb je geen garantie op onderverzekering. 

Contact

Chat Bel Mail